W poprzednim artykule pisałam o ogólnych zasadach budowania stylizacji biznesowych. Ci z Was, którzy już wcześniej interesowali się tym tematem, z pewnością nie dowiedzieli się niczego nowego :). Dzisiaj chciałabym więc podzielić się własnymi przemyśleniami oraz propozycjami dotyczącymi budowania stylu biznesowego.
Co według mnie jest ważne?
Styl biznesowy bazuje na koncepcji klasycznego wizerunku. Oznacza to, że na pierwszym miejscu przy wyborze ubrań stoi jakość i rozsądny minimalizm. W stylizacjach biznesowych wykluczamy efekt epatowania, strojenia się, przekombinowania oraz wulgarności. Strój musi być elegancki i komfortowy, a głównym jego celem jest pomóc nam w przekazaniu odpowiedniego komunikatu w relacjach z partnerami, klientami albo współpracownikami.
Idealny zestaw biznesowy:
• taki, w którym czujecie się komfortowo i pewni siebie;
• taki, który pozwala odzwierciedlić Waszą osobowość oraz Wasz niepowtarzalny styl;
• taki, który pomaga zrobić odpowiednie wrażenie oraz osiągnąć zamierzony cel.
Warto wiedzieć, że za pomocą różnych trików możemy wpływać na to, w jaki sposób się czujemy albo jak jesteśmy odbierani. W ramach jednej szafy możemy stworzyć stylizację bardziej autorytarną albo sprzyjającą skupieniu się i pracowitości, możemy wykreować efekt osoby wiarygodnej, otwartej na komunikację albo, na przykład, osoby zdolnej do kreatywnego i niestandardowego myślenia.
Głównymi wyróżnikami stylu biznesowego są:
• wyraziste formy
Czyste i wyraźnie zaznaczone linie w fasonach ubrań, geometryczne albo jasno określone typy wzorów, kant lub wyraźnie zaznaczone linie zaszewek i zakładek na spodniach, określone formy toreb oraz dodatków. Im więcej geometrii w wizerunku, tym bardziej formalny charakter będzie on miał. Im więcej abstrakcji w kształtach albo wzorach, tym więcej luzu.
• połyskujące i gładkie tkaniny oraz skóra licowa
Jeśli mówimy o stylizacjach formalnych, to unikamy matowych, miękkich i niewyraźnych faktur, jak zamsz, len, cienka wiskoza, denim, prześwitująca bawełna. Zaleca się, żeby bluzki miały efekt połyskującego jedwabiu, bez względu na to, z jakiego materiału są one zrobione. W stylizacjach „business casual” można więcej eksperymentować z dzianiną, tweedem oraz innymi fakturami.
• stonowana kolorystyka
Bardzo szlachetnie wyglądają zawsze monochromatyczne komplety, pod warunkiem, że bawimy się nieco formą albo fakturą. Podstawowe kolory w szafie biznesowej to granat, czerń, biel, szarości, butelkowa zieleń, bordo, beż, błękity, czasami pudrowy róż i różne odcienie fioletowego.
Nawet w stylizacjach formalnych da się połączyć różne odcienie w taki sposób, aby wyglądały one interesująco.
Natomiast więcej odwagi oraz mody i stylu możemy zaprezentować w dodatkach (butach, paskach, torebkach).
Powinniśmy mieć świadomość tego, że styl biznesowy to nie tylko „cygaretki + dopasowana koszula + szpilki”. Warto eksperymentować z różnymi fasonami ubrań oraz dodatków, żeby stworzyć urozmaicone zestawy i za każdym razem wyglądać inaczej. Dzięki temu Wasza szafa nigdy się Wam nie znudzi i nie będzie sprawiała wrażenia „sztywnej”.