Podczas pierwszej rozmowy ze mną moi Klienci, mówiąc o swoich potrzebach ubraniowych, posługują się bardzo wąskimi pojęciami. Wśród nich dominują:
– kolor: np. „Lubię kolory.”, „Nie lubię koloru X.”, „Mam tylko szare/czarne ubrania.”;
– konkretne elementy stylizacji: np. „Potrzebuję kurtki/płaszcza.”, „Nie mogę znaleźć kozaków.” itd.;
– materiały: „Nie lubię wełny.”, „Nie lubię, jak mnie coś drapie.”, „Nie lubię sztucznych materiałów.”
Bardzo rzadko osoby te zastanawiają się nad tym, jaka w ogóle powinna być koncepcja ich wizerunku lub jaki ma być charakter tworzonych zestawów. Początkowo nie skupiają się na tym w jaki sposób chcą być odbierani, jak chcą się czuć w tej naszej „drugiej skórze” (bo w końcu ubrania to nasza „druga skóra”).
Prawda jest taka, że możemy posiadać ubranie w twarzowym kolorze i odpowiednim fasonie, jednak niekoniecznie pomoże nam to w osiągnięciu upragnionego efektu.
Co więcej – może nawet przeszkodzić.
Możemy posiadać w swojej garderobie modną i rockową kurtkę, jednak nie być w niej sobą.
Możemy wybierać wyłącznie naturalne materiały, jednak wyglądać w nich mało atrakcyjnie (nieelegancko, nieodpowiednio do sytuacji).
Kluczowym momentem na naszej drodze budowania stylu oraz odnalezienia idealnej wersji samego siebie jest odpowiedzenie sobie na pytania:
– Kim jestem?
Jaka/jaki jestem wewnątrz i jaka/jaki chcę być na zewnątrz?
– Po co mi te zmiany wizerunkowe?
Co mi obecnie przeszkadza w tym, jak jestem odbierana/odbierany?
– Jakie efekty chcę osiągnąć?
Jakie są cele budowania tego wizerunku?
Od podobnych pytań zaczynam naszą współpracę, ponieważ dopiero wówczas z rozmowy wyłaniają się najistotniejsze tematy, nad którymi musimy popracować:
– zamiast „Lubię kolory.” słyszę „Wyglądam dość młodzieżowo i grzecznie. Chciałabym to zmienić.”;
– zamiast „Potrzebuję płaszcza.” słyszę „Pracuję na stanowisku kierowniczym i niestety moja garderoba nie współgra z zawodem, który wykonuję.”;
– zamiast „Nie lubię poliestru.” słyszę „Jestem stanowczą, rockową dziewczyną, lubię poszaleć.”
Właśnie te komunikaty są dla mnie i dla moich Klientów najcenniejsze. Właśnie te komunikaty stanowią podstawę w określaniu naszego osobistego stylu (our style personality).
Właśnie w oparciu o te komunikaty będziemy wybierać kolory, wzory, fasony, materiały oraz poszczególne elementy stylizacji i łączyć to wszystko w odpowiednie zestawy.
Tylko wtedy nasze zakupy będą świadome oraz przemyślane, a nasza szafa stanie się odzwierciedleniem naszego prawdziwego „ja”.
Brak komentarzy