Kluczowe pytania na drodze budowania stylu

Podczas pierwszej rozmowy ze mną moi Klienci, mówiąc o swoich potrzebach ubraniowych, posługują się bardzo wąskimi pojęciami. Wśród nich dominują:

kolor: np. „Lubię kolory.”, „Nie lubię koloru X.”, „Mam tylko szare/czarne ubrania.”;
– konkretne elementy stylizacji: np. „Potrzebuję kurtki/płaszcza.”, „Nie mogę znaleźć kozaków.” itd.;
materiały: „Nie lubię wełny.”, „Nie lubię, jak mnie coś drapie.”, „Nie lubię sztucznych materiałów.”

Bardzo rzadko osoby te zastanawiają się nad tym, jaka w ogóle powinna być koncepcja ich wizerunku lub jaki ma być charakter tworzonych zestawów. Początkowo nie skupiają się na tym w jaki sposób chcą być odbierani, jak chcą się czuć w tej naszej „drugiej skórze” (bo w końcu ubrania to nasza „druga skóra”).

 

Prawda jest taka, że możemy posiadać ubranie w twarzowym kolorze i odpowiednim fasonie, jednak niekoniecznie pomoże nam to w osiągnięciu upragnionego efektu.

Co więcej – może nawet przeszkodzić.

Możemy posiadać w swojej garderobie modną i rockową kurtkę, jednak nie być w niej sobą.

Możemy wybierać wyłącznie naturalne materiały, jednak wyglądać w nich mało atrakcyjnie (nieelegancko, nieodpowiednio do sytuacji).

Kluczowym momentem na naszej drodze budowania stylu oraz odnalezienia idealnej wersji samego siebie jest odpowiedzenie sobie na pytania:

– Kim jestem?

Jaka/jaki jestem wewnątrz i jaka/jaki chcę być na zewnątrz?

– Po co mi te zmiany wizerunkowe?

Co mi obecnie przeszkadza w tym, jak jestem odbierana/odbierany?

– Jakie efekty chcę osiągnąć?

Jakie są cele budowania tego wizerunku?

Od podobnych pytań zaczynam naszą współpracę, ponieważ dopiero wówczas z rozmowy wyłaniają się najistotniejsze tematy, nad którymi musimy popracować:

– zamiast „Lubię kolory.” słyszę „Wyglądam dość młodzieżowo i grzecznie. Chciałabym to zmienić.”;

– zamiast „Potrzebuję płaszcza.” słyszę „Pracuję na stanowisku kierowniczym i niestety moja garderoba nie współgra z zawodem, który wykonuję.”;

– zamiast „Nie lubię poliestru.” słyszę „Jestem stanowczą, rockową dziewczyną, lubię poszaleć.”

Właśnie te komunikaty są dla mnie i dla moich Klientów najcenniejsze. Właśnie te komunikaty stanowią podstawę w określaniu naszego osobistego stylu (our style personality).

Właśnie w oparciu o te komunikaty będziemy wybierać kolory, wzory, fasony, materiały oraz poszczególne elementy stylizacji i łączyć to wszystko w odpowiednie zestawy.

Tylko wtedy nasze zakupy będą świadome oraz przemyślane, a nasza szafa stanie się odzwierciedleniem naszego prawdziwego „ja”.

Artykul napisany przez Julia Nikitina

Stylistka osobista oraz certyfikowany Style Coach. Specjalistka w zakresie budowaniu własnego stylu. Ukończyła szkolenie w Rosji (Studio Orner, 2015), Polsce (DSK Academy School of Style, 2017) oraz w Anglii (Style Coaching Institute, 2018). Pracuje z kobietami i mężczyznami w Warszawie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *