Kilka słów o tym, jak wybieramy sklepy

W epoce dużego wyboru ubrań oraz różnorodnych sposobów robienia zakupów (w centrach handlowych, butikach, sklepach internetowych itd.) ważne jest to, żeby się w tym wszystkim nie pogubić, nie paść ofiarą reklam i nie popaść w przekonanie, że to wszystko jest po prostu zbyt skomplikowane.

Dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam o kilku prostych zasadach, których warto przestrzegać podczas robienia zakupów.

Zasada #1. Twój styl jest najważniejszy!

Często zdarza się tak, że wchodząc do sklepu albo odwiedzając stronę internetową, zapominamy o swoich prawdziwych potrzebach. Kupujemy impulsywnie, mówiąc „Jaka fajna jest ta spódnica”, „Przecież jest zniżka”, „Przecież te zdjęcia na stronie są naprawdę atrakcyjne” itd.

Należy zrozumieć, że w sklepie to my jesteśmy na pierwszym miejscu. Oznacza to, że musimy trzeźwo oceniać asortyment oraz wybierać takie perełki, które pozwolą nam osiągnąć wymarzony efekt. Nie dostosowujemy się do ubrań, wręcz przeciwnie: to ubrania powinny służyć nam.

Niby jest to oczywiste, a jednak w praktyce wygląda to niekiedy zupełnie inaczej.

Po pierwsze: w wielu sklepach sprzedawcy znacznie naciskają, wmawiając klientowi swoją wizję albo starając się narzucić mu swoją ocenę. Osoba, która nie jest jeszcze wystarczająco pewna siebie oraz swoich wyborów, często się poddaje. W swojej pracy miałam przypadki, gdy zwracaliśmy podobne rzeczy albo zamienialiśmy je na odpowiedniejsze.

Po drugie: niektóre marki rzeczywiście mają bardzo dobrze zorganizowany marketing, robią piękne zdjęcia, piszą ciekawe teksty reklamowe, organizują atrakcyjne wyprzedaże. Jednak czasami zdarza się tak, że na tych zdjęciach piękna jest sama kobieta (z idealną sylwetką, makijażem, włosami), a nie sukienka, którą ma na sobie. Osoba, która jeszcze nie zna się na stylu, po prostu tego nie zauważy.

Zgadzam się z tym, że przyjemna atmosfera w sklepie i dogodne warunki podczas zakupów są niezmiernie istotne. Warto jednak nie zapominać o tym, że jeśli dane ubrania nie będą współgrały z naszą szafą, to po prostu nie ma sensu ich kupować. Później takie „nietrafione zakupy” zazwyczaj oddajemy koleżance 🙂

Zasada #2. Wybieraj sklepy z przyjazną dla ciebie estetyką.

Musimy mieć świadomość tego, że każdy brand ma swoją priorytetową koncepcję wizerunku, priorytetowe style albo połączenia stylów. Tak samo jest w świecie projektantów, gdzie każdy z nich przedstawia we własnej kolekcji swoją wizję oraz swoje wartości. Nie ma czegoś takiego jak „dobra estetyka” czy „zła estetyka”, podobnie jak nie ma takiego pojęcia jak „prawidłowo” lub nieprawidłowo”. Zwłaszcza, że w obecnych czasach w modzie dozwolone jest absolutnie wszystko.

Natomiast nasz osobisty styl potrzebuje dosyć konkretnej estetyki i warto mieć świadomość tego, że są sklepy, których oferta najbardziej nam odpowiada. Z tego też powodu nie ma sensu wędrować po centrum handlowym w poszukiwaniu „niewiadomo czego”. Lepiej stworzyć listę tych sklepów, w których nasze zakupy były najbardziej udane, ponieważ do nich zdecydowanie warto zaglądać.

W mojej pracy z klientem określamy zazwyczaj, na jakie marki warto zwracać uwagę, co pozwala w przyszłości skuteczniej robić zakupy. Poza tym często okazuje się, że trudności związane ze stylem są uwarunkowane zakupami w nieodpowiednich sklepach. Zmieniamy sklep i od razu zmieniamy styl :).

Zasada #3. Sprawdź w internecie.

Obecnie prawie każdy sklep ma stronę internetową. Przez to, że asortyment jest naprawdę duży, nie wszystko jesteśmy w stanie znaleźć na żywo – Twoja wymarzona spódnica może w tym czasie po prostu odpoczywać na magazynie 🙂 Ponadto możemy również napotkać trudności z dostępnością rozmiarów.

Od razu mogę powiedzieć, że nie zachęcam do zakupów wyłącznie w internecie, ponieważ na zdjęciach często nie widać wielu niuansów związanych z jakością, materiałem, długością. Sugeruję za to dodatkowo sprawdzać ofertę na stronie, żeby poszerzyć możliwości swojego wyboru.

Wiadomo, że to wymaga czasu i wysiłku, ale czasami naprawdę warto!

Zasada #4. Wybieraj marki, które Cię inspirują.

Jeśli praca z własnym stylem sprawia Ci przyjemność i chcesz, żeby Twój styl ewoluował, koniecznie wybieraj te marki, które rozwijają się razem z Tobą oraz które nieustannie podążają za współczesną modą.

Niestety istnieją sklepy, które cały czas odszywają to samo, zmieniając tylko kolor kwiatków albo rozmiar kraty. Są sklepy, które wrzucają do asortymentu te ubrania, których nie sprzedały w zeszłym roku, ogłaszając, że jest to nowa kolekcja. Wreszcie są także sklepy, które rzadko odświeżają swój asortyment. W takich sklepach zazwyczaj bardzo trudno znaleźć wartościową rzecz.

Warto wybierać takie marki, które nie tylko mogą zaproponować Ci coś ciekawego, ale również, za pomocą swoich zdjęć albo pomysłów na stylizacje, będą Cię edukowały, wpływając na rozwój Twojego gustu oraz Twojego stylu.

Artykul napisany przez Julia Nikitina

Stylistka osobista oraz certyfikowany Style Coach. Specjalistka w zakresie budowaniu własnego stylu. Ukończyła szkolenie w Rosji (Studio Orner, 2015), Polsce (DSK Academy School of Style, 2017) oraz w Anglii (Style Coaching Institute, 2018). Pracuje z kobietami i mężczyznami w Warszawie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *