Kluczowe pytania na drodze budowania stylu

Podczas pierwszej rozmowy ze mną moi Klienci, mówiąc o swoich potrzebach ubraniowych, posługują się bardzo wąskimi pojęciami. Wśród nich dominują:

kolor: np. „Lubię kolory.”, „Nie lubię koloru X.”, „Mam tylko szare/czarne ubrania.”;
– konkretne elementy stylizacji: np. „Potrzebuję kurtki/płaszcza.”, „Nie mogę znaleźć kozaków.” itd.;
materiały: „Nie lubię wełny.”, „Nie lubię, jak mnie coś drapie.”, „Nie lubię sztucznych materiałów.”

Bardzo rzadko osoby te zastanawiają się nad tym, jaka w ogóle powinna być koncepcja ich wizerunku lub jaki ma być charakter tworzonych zestawów. Początkowo nie skupiają się na tym w jaki sposób chcą być odbierani, jak chcą się czuć w tej naszej „drugiej skórze” (bo w końcu ubrania to nasza „druga skóra”).

Prawda jest taka, że możemy posiadać ubranie w twarzowym kolorze i odpowiednim fasonie, jednak niekoniecznie pomoże nam to w osiągnięciu upragnionego efektu.

Co więcej – może nawet przeszkodzić.

Możemy posiadać w swojej garderobie modną i rockową kurtkę, jednak nie być w niej sobą.

Możemy wybierać wyłącznie naturalne materiały, jednak wyglądać w nich mało atrakcyjnie (nieelegancko, nieodpowiednio do sytuacji).

Kluczowym momentem na naszej drodze budowania stylu oraz odnalezienia idealnej wersji samego siebie jest odpowiedzenie sobie na pytania:

– Kim jestem?

Jaka/jaki jestem wewnątrz i jaka/jaki chcę być na zewnątrz?

– Po co mi te zmiany wizerunkowe?

Co mi obecnie przeszkadza w tym, jak jestem odbierana/odbierany?

– Jakie efekty chcę osiągnąć?

Jakie są cele budowania tego wizerunku?

Od podobnych pytań zaczynam naszą współpracę, ponieważ dopiero wówczas z rozmowy wyłaniają się najistotniejsze tematy, nad którymi musimy popracować:

– zamiast „Lubię kolory.” słyszę „Wyglądam dość młodzieżowo i grzecznie. Chciałabym to zmienić.”;

– zamiast „Potrzebuję płaszcza.” słyszę „Pracuję na stanowisku kierowniczym i niestety moja garderoba nie współgra z zawodem, który wykonuję.”;

– zamiast „Nie lubię poliestru.” słyszę „Jestem stanowczą, rockową dziewczyną, lubię poszaleć.”

Właśnie te komunikaty są dla mnie i dla moich Klientów najcenniejsze. Właśnie te komunikaty stanowią podstawę w określaniu naszego osobistego stylu (our style personality).

Właśnie w oparciu o te komunikaty będziemy wybierać kolory, wzory, fasony, materiały oraz poszczególne elementy stylizacji i łączyć to wszystko w odpowiednie zestawy.

Tylko wtedy nasze zakupy będą świadome oraz przemyślane, a nasza szafa stanie się odzwierciedleniem naszego prawdziwego „ja”.

Artykul napisany przez Julia Nikitina

Specjalizuję się w kreowaniu wizerunku osobistego. Od 2015 roku pracuję jako osobista stylistka, stylista ubioru oraz personal shopper. Należę do Association of Image Consultants International (AICI).

No Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *